Sivut

sunnuntai 27. tammikuuta 2013

Nuori kapinallinen?

Söin äsken maksalaatikon ja nyt on tosi kapinallinen olo. Mä oon aina tykännyt siitä (mistäpä en olisi ;) mutta viime vuosina olen syönyt sitä todella vähän. Paula Heinosen ravintoluennolta kun jäi lähinnä mieleen, että maksalaatikko on niin epäterveellistä, että jokainen syöty annos lyhentää mun odotettavissa olevaa elinikää vähintään tunnilla, ellei jopa päivällä ;)
Kapinahenki nousi siitä, että tää viikonloppu on mennyt taas ihan liian nopeesti ja ollut täysin pois mun hallinnasta. Aikuinen ihminen tahtois olla omassa elämässään kuskin paikalla. Mulle ei sovi ollenkaan sellanen, että lauantaina aamupalan jälkeen keksitään, ettei ollakaan menossa salille vaan Vepsäläiselle ja iltapäivällä keksitään, ettei illallakaan olla menossa salille vaan anoppilaan harjoittelemaan maaliruiskun käyttöä ja maalaamaan pöytää. En siis päässyt eilen salille lainkaan :( Onneksi sentään siipan tädin 60-vuotispäivät toteutui kalenterin mukaan, että sain vähän tälläytyä ja tavata ihmisiä.

Vepsäläisellä ihastelin näitä, lienevät istuimia (Hippo oma :)

Hieno juhlakoru ja paljon meikkiä - tai siltä se silloin näytti, verrattuna arkiseen naturel-naamaan

Tänään siippa sääli mua ja käytiin heti aamusta salilla ennen kuin mentiin jatkamaan maalausoperaatiota. Tosin ei se malttanut olla salilla kuin tunnin, joten mä ehdin tehdä vain kolmea liikettä lämmittelyn lisäksi. Ne olikin sitten ihan hyviä liikkeitä. Mavessa tein kovimmat sarjat 85 kilolla ja niissä oli 10 ja 8 toistoa. Annoin painon kuolla maahan joka välissä ja hengitin pari kertaa, joten joku vois kutsua noita sarjan sijasta nopeasti peräjälkeen tehdyiksi ykkösiksi. Oli miten oli, ton vikan kasin jälkeen oli sellanen olo, josta varoitetaan crossarin etupaneelissa: If you feel faint, dizzy or out of breath stop training immediately! On ainakin tehty kunnolla, jos vähän huippaa :D
Yläselkää tehtiin yhdessä siipan kanssa. Mä pyysin sitä katsomaan mun tekosia kulmasoutulaitteessa, kun en ollut varma oikeista säädöistä ja sopivista painoista. Lopputulos oli se, ettei koko laite ole mulle sopiva, kun en vaan pysty sen sallimilla liikeradoilla tekemään työtä kunnolla yläselällä vaan menee liikaa hauiksille. Mulla on muutenkin paha taipumus siihen, kun mulla on niin vahvat hauikset. Pitää ruveta tekemään hauiskäännöt ennen yläselkää, ettei niissä olis enää voimia jäljellä :D
Alataljan suhteen olen luovuttanut jo aiemmin. Siinäkään en ole koskaan löytänyt sopivaa asentoa ja kahvaa ja suoritustekniikkaa. Jotenkin kaikki rajoitetut liikeradat ja otteen leveydet on aina pielessä. Sattumalta viime viikolla näin parin tyypin käyttävän köyttä kiinteän kahvan sijasta ja sitä piti nyt kokeilla. Toimii! Jää ehdottomasti mun repertuaariin tämä. Mun on todellakin korkea aika oppia tekemään yläselkää oikeaoppisesti, ilman hauiksia. Mulle ainakin on paljon apua oikean liikkeen hahmottamisessa, kun kuvittelen rutistavani tölkkiä lapaluiden väliin, kuten tällä videolla tehdään.

1 kommentti:

  1. Ne laitteiden säädöt tosiaan voi pistää tekemään liikkeen väärin. Melkein lähden jo siitä oletuksest, jos en itse meinaa yltää.

    Minä muuten myös teen liikkeet usein liikaa hauiksilla. Oli tosi hyvä, kun crossfit kurssilla erikseen kysyin ring rowsta, että mikä tässä mättää. Meni aluksi liian helposti. :) Kun sen liikkeen tajusi miltä sen pitää tuntua, missä ja millä konstilla, niin muussakin eli esim. just alataljassa viime viikolla hain samaa tunnetta.

    VastaaPoista